Sider

søndag 3. april 2011

Winter camouflage - I have it!

Eller rettere sagt - Scoobie har det :-)
OK, I admit it: Scoobie has it :-)


Jeg får ofte kommentarer om at jeg er god med titler på layoutene mine - at de stikker seg ut - og det er hyggelig. Skal jeg fortelle dere en hemmlighet, hvorfor jeg MÅ bruke tid på å finne titler som forteller alt om bildet?

I often get comments that I'm good with titles on my layouts, that they are different, and that is so nice to hear. Do you want to know my secret, why I need to spend time and find the perfect title for my photo?





Fodi jeg er elendig når det kommer til journaling... Ofte får jeg ikke plass, jeg vet ikke hva jeg skal skrive, og så skriver jeg stygt i tillegg... Det er mye enklere å finne en tittel som sier alt med en gang. Se på layouten over: den kunne hatt tittelen "Scoobie i snøen" og så kunne jeg skrevet noen linjer om hvor godt hun er kamuflert. Men det er liksom ikke det jeg vil si!

Because I'm lousy when it comes to journaling! I often don't have room for journaling on the layouts, it doesn't blend into the design, I don't know what to write, and my hand writing is ugly! It's so more easy to find a title which says it all to begin with! Have a look at the layout in this post: it could have had the title "Scoobie in the snow" and then I could have written some lines about how she blends into the winter landscape. But it still would express what I wanted to say.


Så jeg pønsker ut tittelen på layouten først og lar den være bestemmende for hvordan layouten blir. Og ettersom jeg tydeligvis har et skrått blikk på verden og dem rundt meg, beskriver ikke tittlen alltid det første du ser på bildet.

So I decide the title first and build my layout from there. I sometimes wonder if I look upon the world with different glasses and that is why the title doesnt descibe what you first see in the photos.



Denne layouten er laget til Pias "Ha det gøy" utfordring hos Scrappehuset. Alle materialer fra MyScrapbooknook's mars kit untatt hvit kartong og dymo.

This layout is made for Pia's "Have fun" challenge at Scrappehuset. All materials from MyScrapbookNook's March kit, except white CS and dymo.

8 kommentarer:

pysselpetra sa...

Underbart clean page Hilde och med din umor - me like ♥

Torill sa...

Veldig lekkert!!!
Digger stilen din, Hilde!!
Så rent og så lekent!! DIGG med slike titler!
Takk for at du ble med!!

Nadia Cannizzo sa...

LOL! Well then...my challenge blog is JUST what you need huh? LOL..This fortnight you have to use at least 25 words...lol..let me see you do that :O)

See on the other hand, I can never feel that a layout is complete without journalling..isn't it funny how we all scrap but we all scrap differently? Thats what its about right..? There shouldnt be any rules...it should just be what makes you happy!

P.S. love the white space and that cool cool photo!

Aussie TM5 Thermomixer sa...

Love your thought process, Hilde! I sometimes do this too - think up the title and build my page around it. Your titles are pretty cool and unique though! LOVE this layout :)

Sandy Ang sa...

Just love your clean, mininal style with the wonderful use of white space. I hate my handwriting too - it's so childish.

ellen s. sa...

oh what a sweeetie! i just adore that photo1

Pia sa...

Tøff! Liker elementene dine ute på siden.
Jeg har også stygg håndskrift, og til å begynne med nektet jeg å skrive på LOene mine. Men etterhvert bryr jeg meg ikke så mye om det - håndskrift kan være med på å gjøre en LO mer personlig.
Bra at du finner fine titler!

LilleAsk sa...

Herlig LO og nydelig C&S. Moro å få vite hvordan (og hvorfor) du pønsker ut dine herlige titler på LO'ene.